Thursday, September 25, 2008

Salam Sejati Abadi


Salam Aidul Fitri. Sejahtera. Salah silap mohon ditirisi dengan maaf. Untuk bondaku Hajjah Asma Haji Abu Bakar. Terima kasih bonda kerana rela susui dan mendidik. Sekiranya sekecil manapun hatimu terguris, ampunilah. Bagaimana untuk tidak saling menumpahkan air mata ketika simpuh salam di syahdu takbir yang meresapi pagi Syawal ini. Saya tetap pasrah kerana kita telah berkongsi suka duka ini dengan nikmatNya. Halalkan segala pengorbananmu itu. Untuk Isteri. Terima kasih kerana sudi menjadi isteri dan ibu kepada anak-anak. Untuk anak-anak, Mohd. Syakir, Mohd. Azhan, Mahfuzah dan Mohd. Najib. Muliakan diri dengan iman, takwa, hidup berbudaya, berilmu, berbudi dan berbakti.

Untuk semua sahabat sesama profesion di SMK Tunku Abdul Rahman Alor Star, SK Kuala Kedah, SK Dato Wan Mohd. Saman, SK Alor Besar, SK Sri Gunong, Jabatan Pelajaran Kedah, PPD Kota Star dan kenalan seperguruan, maaf atas salah silap. Tiada kain yang tidak ditenun dan tiada benang yang tidak terputus. Indahnya pakaian kerana dijahit.

Untuk para blogger, selamat berjuang dan terus menulis. Andai terkasar bahasa mohon bersulam budi, maaf dititipi.

Untuk guru-guruku. Halalkan ilmu. Terima kasih kerana sudi mendidik saya. Moga cikgu bahagia dan diganjari darjat di sisi Allah. Amin.

Kiranya nama tersalah sebut, pangkat tersalah letak, untaian tersalah karang, kata tersalah bahasa, kiriman tersalah alamat, kuih tersalah hidang, air tersalah cawan, pakai tersalah majlis, maka maaflah untuk setiap yang tersalah itu. Selamat Menyambut Nikmat Syawal.


Haji Othman bin Haji Saari
Hajjah Halijah binti Haji Mohd. Ibrahim
Haji Mohd. Syakir bin Othman
Mohd. Azhan bin Othman
Mahfuzah binti Othman
Mohd. Najib bin Othman

No comments: