Monday, October 6, 2008

Kedah Sejahtera

Depa gaduh pasai agih rumah siap kepada Bumiputera mengikut kuota dari 30% kepada 50 %. Zbzack sokong. Saya sudah jangka. Tapi cakap-cakap di warong saya semuanya tidak setuju. Depa bertengkar hingga naik urat leher. Mana boleh.
Din Tokmat:
Mana boleh. Depa ada berapa ekor. Depa patut dapat 30% sahaja. Kita kena ikut peratus penduduk Kedah. Kalau Melayu 70% maka kita berhak dapat 70%. Katakanlah, depa ada 30% maka hak depa 30%. Kita Melayu ada 70% kita ada hak dapat 70% lah. Rumah dibuat untuk rakyat. Yang nak bagi kat depa 50% pasai apa? Takkan seorang rakyat nak duduk dua tiga buah rumah. Nak buat apa. Logikkan?
Cu Pasembor:
Aku sokong Pas. Apa Tok Ustat Azizan buat aku sokong. Aku sokong hang Din Tokmat. Pas lebih baik dari Umno. 50% tu pun dah elok. Kita jangan haloba. Tapi kalau ikut macam hang kata tentu lebih elok.
Mansaari:
Cup! Din! Hampa kena pejuang peniaga roda tiga. Mana sesuai meniaga roda tiga di bandar raya. Umno takpa la. Depa dok buat benda lain kat hotel-hotel tu. Juta-juta. Hampa. kurang-kurang pun ada gerai kemas macam warong aku ini.
Liborai:
Mek Doyah, teh tarik satu.
Mek Doyah:
Amboi Li, hang dok tang tu nanti depa sembuq, hang tu Umno.
Liboroi:
Dak. Aku lari ikut Dr Mahadet dah.
Mansaari:
Li, hang tak tanding Timbalan Presiden ka?
Cu Pasembor:
Hahahahaha......... Negara sejah teeeeraa. No, no, no. Kedah Sejahtera. Hidup Pas!
Mansaari:
Sembang lama, roti Pak Lah baru sorang sebiji. Minum air masak. Ok. Aku tutup warong. Dah asar. Jom ke masjid.

No comments: